۹ فروردین ۱۳۸۹

یک اتفاق مهم


امروز از صبح که بیدار شدم یه حال عجیبی دارم. کمی سرم گیج میره و احساس خفگی می‌کنم. دلشوره شدیدی توان فعالیت رو ازم گرفته. یک واکنش مرموز شیمیایی توی تمام سلول های بدنم داره صورت می‌گیره. همش منتظرم یه اتفاقی بیفته. یه اتفاق غیر منتظره اما خوشایند. مثلاً یکی در بزنه و بگه که من برنده جایزه نوبل زیست شناسی شدم!!!
-         فکر می‌کنم اشتباه گرفتین. آقای پروفسور خونه بغلی باید باشه!
یا
-         آقا تبریک میگم شما برنده یکی از اون 1000 دستگاه ریو شدین!
-         من؟؟!! ... مگه ممکنه؟... من اصلاً توی بانک ملت حساب باز نکردم!
یا از این اتفاقات ضد حال که فقط تو فیلما می‌بینیم!
اما راستش رو بخواین یه خبرایی هست. هر سال 25 روز از بهار که میگذره من یه سال بزرگتر میشم. البته بزرگ شدن که به این چیزا نیست که! هر وقت پیراهن XLG بپوشی، هروقت سیزده بدر رو نتونستی خونه بمونی، هر وقت تونستی به بچه های کوچیک فامیل عیدی بدی... اون وقت میگن بزرگ شدی. اوووووو وه. کو تا ما بزرگ بشیم!

به هر حال، درست هفتاد سال بعد از اینکه کشتی تایتانیک غرق شد من به دنیا اومدم ( تا دنیا رو از غرق شدن نجات بدم!!! کمک کنید! کمک! من شنا بلد نیستم!!!)
تو این روز 14 آوریل افراد مهم زیادی مثل خود من به دنیا اومدیم!!! از جمله مانی یکی از مدعیان پیامبری در ایران باستان، فیلیپ سوم پادشاه اسپانیا و همچنین آبراهام الزویر بنیانگذار انتشارات معروف Elsevier، رابرت موگابه رییس جمهور زیمبابوه و خیلی های دیگه که چندان معروف نیستند!! .

مهمترين رويدادهاي ايران و جهان در طول تاريخ در اين روز 14 آوريل مطابق 25 فروردين ماه

-         ثبت تاسيس شركت نفت انگلستان و ايران توسط « دارسي»
-         قتل احمد دهقان: در اين روز در فروردين 1330 حسن جعفري كارمند شركت نفت انگلستان كه جرم قتل احمد دهقان به مرگ محكوم شده بود اعدام شد. وي ششم خرداد سال 1329 در دفتر تماشاخانه تهران در خيابان لاله زار احمد دهقان نماينده مجلس ، ناشر مجله تهران مصور و صاحب تماشاخانه تهران را كشته بود.
-         نا آرامي در اصفهان: در همين روز از سال 1330به سبب بروز ناآرامي در اصفهان و مخالفت اصفهاني ها با نخست وزير شدن حسين علاء ، در اين شهر حكومت نظامي اعلام شد . با وجود اين ، نا آرامي هاي اصفهان تا روي كار آمدن دكتر مصدق ادامه يافت . در اصفهان هواداري از دكتر مصدق بيش از شهرهاي ديگر كشور بود. دكتر مصدق به عنوان نماينده اصفهان درنخستين دوره مجلس شوراي ملي انتخاب شده بود كه هنگام بررسي اعتبار نامه ها به دليل كمي سن نتوانست به مجلس راه يابد.
-         علم در گذشت: 25 فروردين 1357 از واشنگتن گزارش رسيد كه امير اسدالله علم در 59 سالگي در آمريكا از بيماري سرطان در گذشته است
-         امروز سالگرد در گذشت دكتر « لودويگ لازاروس زامنهوف » مبتكر زبان جهاني « اسپرانتو » است كه واژه هاي آن از بسياري از زبانهاي رايج گرفته شده است . وي 14 آوريل سال 1917 در گذشت.
-         قتل آبراهام لينكلن در تماشاخانه فورد: 14 آوريل 1865 ، پنج روز پس از پايان جنگ داخلي 4 ساله آمريكا ، ابراهام لينكلن رئيس جمهوري وقت اين كشور درجايگاه شماره 7 تماشاخانه فورد در مركز شهر واشنگتن هدف گلوله « جان ويلكس بوث John Wilkes Booth» يك بازيگر 26 ساله تئاتر و از هواداران كنفدراسيون آمريكا ( طرفداران كاهش قدرت دولت مركزي ــ جنوبي ها ) قرار گرفت و چند ساعت بعد درگذشت.
-         شبي كه تايتانيك غرق شد: 14 آوريل در ساعت 11 و 30 دقيقه شب كشتي مسافربر تايتانيك كه با 2200 مسافر و خدمه از ساوت همتون انگلستان عازم نيويورك بود در حوالي كانادا با يك قطعه يخ سرگردان برخورد كرد و چند ساعت بعد به زير آب فرو رفت و بيش از 1500 تن جان باختند. هنگام به آب انداخته شدن اين كشتي در 31 ماه مه 1911 ادعا شده بود كه تايتانيك غرق شدني نيست !

برخي ديگر از رويدادهاي 14 آوريل

-         1792:   فرانسه انقلابي به اتريش اعلان جنگ داد و جنگهاي انقلاب فرانسه با دول ديگر آغاز گرديد.
-         1847:   ميان ايران و عثماني قرار داد دوم ارزروم امضاء شد.
-         1889:   «ارنولد توين بي» مورخ، و مولف « مطالعه تاريخ » به دنيا آمد.
-         1912:   اتحاديه پان امريكن رسميت يافت.
-         1945:   بمب افكنهاي آمريكايي كاخ سلطنتي ژاپن در توكيو را بمباران كردند.
-         1971:   دولت آمريكا به تحريم اقتصادي چين پايان داد.
-         1986:   آمريكا به ليبي حمله هوايي برد

خلاصه این که من این روز مهم رو به همتون تبریک میگم!!!

25 فروردین 1385 ساعت 10:23

۱ نظر:

حنا گفت...

آدم وقتي يك حسي داشته باشه يا اينكه انتظار وقوع چيزي رو داشته باشه اون اتفاق براش مي‌افته و فكر ميكنم براي شما اين اتفاق تقريبا سه سال بعد از نوشتن اين يادداشت افتاد. خوب شما خواستيد و اتفاق افتاد تبريك ميگم